Masterclass Kunst en Cultuurmanagement, afgerond in mei 2015
Tijdens de Masterclass, wekelijks op de Antwerp Management School, leerde ik veel bij over de culturele wereld. De vakken werden gegeven door professors die naast theoretische kennis ook veel werkervaring hebben opgedaan in de culturele sector. De vakken waren zeer gericht op het bedrijfsleven maar bekeken dit door een zakelijke bril. Denk hierbij aan strategisch management, HR management, marketing, leiderschap, budgetteren en nog veel meer. De managementvakken werden gericht op de Cultuur gegeven, maar toch bleef de hoofdmoot van de opleiding dat het managen van een bedrijf eigenlijk overal hetzelfde is, op een paar uitzonderingen na in de culturele sector. Deze opleiding heeft mij dus niet enkel veel kennis van de bedrijfswereld in de culturele sector gegeven, maar over bedrijfsvoeren in elke soort markt.
Thuisstudie Galerijhouder, nog mee bezig
Een zeer interessante thuisstudie geregeld vanuit het Centrum voor Afstandsonderwijs. De studie verdiept zich voornamelijk op de kunstgeschiedenis, de grote lijnen. Wel wordt er extra aandacht besteed aan schilder technieken door de verschillende eeuwen heen. Tevens wordt er informatie gegeven over de beste bewaarmethodes voor alle soorten kunst. Tot slot wordt je begeleid in het ontwikkelen van een eigen visie op de kunst, om een succesvolle galerij te kunnen runnen.
Cursus Frans, niveau A4, oktober 2014 – januari 2015
Met de 4 uur per week Franse les heb ik mij voornamelijk gericht op luisteren, lezen en praten. De grammatica is een onderdeel waar ik nog verder mee moet gaan, maar mezelf verstaanbaar kunnen maken vond ik zeer belangrijk. Ik ben zeker nog niet waar ik wil zijn, maar een franse serie bekijken schrikt mij nu niet meer af…
Cursus Frans, niveau A3, maart – juni 2014
Het Berlitz taalcentrum was een opleidingscentrum waar ik niet erg tevreden over was. De leraren spraken veel te snel, legden niet veel grammatica uit en hadden geen duidelijk leerdoel. Uiteraard helpt elk moment Frans spreken en horen mij verder, dus voornamelijk mijn vocabulaire is er op vooruit gegaan.
HBO Communicatie en Media, afgestudeerd in 2008
>> Derdejaarsstage: Johannesburg, Zuid-Afrika.
MAT Technologies een nieuwe huisstijl gegeven.
Afdeling Marketing en Communicatie opgezet bij een bedrijf die opereert binnen de staalindustrie. Het is een middelklein bedrijf die wel al een imago en identiteit had, maar dit wilde uitbreiden. Samen met een klasgenoot heb ik een imago onderzoek gedaan en producten ontwikkeld. We hebben een website gebouwd, visitekaartjes vernieuwd, brochure gemaakt, banners ontworpen en laten drukken en een klein plan geschreven voor de toekomst.
>> Vierdejaarsstage: Sydney, Australië.
Promotieplan geschreven voor Powerhouse Galeries tentoonstelling.
Bij dit afstudeertraject heb ik me bezig gehouden op de kleine, maar reeds bestaande, marketing communicatie afdeling van een kunst galerij / design bedrijf. Inspelende op de Wereld Jongeren Dag vond er een tentoonstelling plaats in de galerij, deze tentoonstelling moest gepromoot worden. De tentoonstelling had als onderwerp de 14 staties van het kruis in vergelijking met een bokswedstrijd. Tijdens deze afstudeerperiode heb ik eerst 2,5 maand stage gelopen binnen het bedrijf, hier heb ik onderzoeken gedaan naar het onderwerp, de boodschap en toepasbare theorieën voor de opbouw van het promotieplan.
De andere 2,5 maand van de afstudeerperiode heb ik een scriptie geschreven over de toepassing van promotiemateriaal bij religieuze organisaties. Deze scriptie heb ik uiteindelijk ook gepresenteerd tegenover mijn afstudeerbegeleider en examencoördinator en met een succesvol resultaat afgesloten.
- Ontworpen banner
- Ontworpen flyer